17 09 2021

بر گزاری دومین نشست مجازی هم‌اندیشی با دانشجویان بین‌الملل دانشگاه کردستان

بر گزاری دومین نشست مجازی هم‌اندیشی با دانشجویان بین‌الملل دانشگاه کردستان

این جلسه در راستای بررسی مشکلات آموزشی و دانشجویی دانشجویان بین­الملل در رابطه با آموزش مجازی و همچنین اطلاع­رسانی بیشتر به دانشجویان بین‌الملل در خصوص آخرین تصمیمات آموزشی دانشگاه کردستان در مورد امتحانات پایان­ترم در ایام شیوع ویروس کرونا و فراهم نمودن بستر مناسب برای ادامه تحصیل آنها تشکیل گردید.

در ابتدای این جلسه، مدیر امور بین‌الملل و مدیر دانشجویان بین‌­المللی دانشگاه با ایراد سخنانی، ضمن ابراز ناخرسندی از شرایط پیش‌آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا که منجر به عدم حضور دانشجویان بین­‌الملل در دانشگاه کردستان گردید، برگزاری جلسات هم‌­اندیشی را در راستای پاسخگویی به سؤالات و ابهامات دانشجویان و همچنین رفع موانع و مشکلات مربوط به تحصیل آنها مفید و مؤثر دانستند. سپس جناب آقای دکتر رزاقی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، آخرین مصوبات آموزشی دانشگاه را در زمینه­‌های الف) نحوه برگزاری امتحانات مجازی پایان­ترم، ب) شرایط حذف تک­درس، ج) شرایط حذف نیمسال تحصیلی و د) جدیدترین برنامه امتحانات پایان­ترم را به اطلاع دانشجویان بین­الملل رساندند. در ادامه، دانشجویان حاضر در جلسه مشکلات و نگرانی­های آموزشی و دانشجویی خود را مطرح نمودند که مهمترین دغدغه­های آنها در رابطه با نحوه برگزاری امتحانات پایان­ترم، نحوه پرداخت شهریه تحصیلی، تمدید اقامت تحصیلی، برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی، نحوه ارائه و ثبت پروپوزال، دریافت دانشنامه و موارد متفرقه دیگر بود که مسئولین حاضر در جلسه به تک تک سؤالات دانشجویان پاسخ درخور ارائه نمودند. این جلسه به مدت ۲ ساعت ادامه یافت و رأس ساعت ۲۴:۰۰ پایان پذیرفت.

شایان ذکر است که در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ دانشجوی بین‌المللی از کشورهای سوریه، افغانستان و اقلیم کردستان عراق در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند که به دلیل شیوع بیماری کرونا از اواسط اسفندماه ۹۸ به کشور خود بازگشته‌اند و در ترم تحصیلی جاری بصورت مجازی در کلاسهای درس خود حاضر شده‌اند.